در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک عزیزی در کرج به صورت تضمینی و با گارانتی خودرو شما را تعمیر خواهیم کرد و یکی از ویژگی های تعمیرگاه ما دریافت هزینه مناسب است.
تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک
هر گیربکس اتوماتیک به مرور زمان نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. ما با استفاده از دستگاه های پیشرفته با تشخیص دقیق و تیم متخصص ما بهترین خدمات با کیفیت بالا را به شما ارائه میدهد.
تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ما با سال ها تجربه در زمینه گیربکس اتوماتیک با هر مدل و برندی اشنایی دارد.
ما خدمات تعمیرات گیربکس اتوماتیک را از عیب یابی و تتشخیص تا تعمیر و تعویض قطعات و همچنین خدمات نگهداری و سرویس خودرو های چینی و کره ای،ام وی ام،چری،چری،هیوندا،کیا،لیفان،جک،برلیانس،و…را ارائه میدهیم تا از بروز مشکلات احتمالی در اینده جلوگیری کنیم. تعمیر گیربکس اتوماتیک تخصص ماست.
در مطالب پایین با چند مدل گیربکس اشنا شوید.
گیربکس اتوماتیک جکS5 دو کلاجه DCT
گیربکس جک S5، شش دنده دو کلاجه می باشد.
این گیربکس روی چه ماشین هایی نصب هستند؟پورشه 911،نیسان GTR، بی ام و M5 و حتی روی ماشین های جدید و ارزون هم نصب شده اند. مانند:هیوندا ونیو،فولکس واگون تیرا،کیا سلتوز.
این گیربکس ماشینهای اسپرت رو هم رد کرده و روی ماشینهای معمولی هم نصب میشود.
گیربکس دو کلاجه که روی خیلی از ماشین های اسپرت نصب شده اند.
حسن گیربکس دو کلاجه اینه که:مثل دنده ای میتونه دنده رو عوض کنی به راحتی اتوماتیک.
کارکرد این گیربکس به این صورته که صفحه و کلاج توی یک مجموعه قرار دارند.
این مجموعه کلاج هم جای توربین هم کلاج و هم دنده ها رو تعویض میکند.
یک کلاج مخصوص دنده های زوج2،4،6 و یک کلاج مخصوص دنده های فرد 1،3،5 و عقب هست.
تمام گیربکس های اتوماتیک دارای توربین بوده ولی گیربکس CVTنیازی به توربین ندارد.گیربکس اتوماتیک جک S5 دو کلاجه توسط روغن هیدرولیک گیربکس کار میکند.
این گیربکس با روغن DCT کار میکند و گیربکس خالی 8/300 لیتر روغن میگیرد.
داخل این گیربکس مانند ماشین های دنده ای میباشد. و توسط ماهک دنده ها،الکترونیکی کار میکند.
خنک کن گیربکس وقتی به 40 هزار رسید باید تعویض گردد که اگر تعویض نگردد باعث ترکیدن خنک کن گیربکس شده و لاعث داخل شدن اب رادیاتور به گیربکس شده که باعث خرابی گیربکس میشود.
گیربکس اتوماتیک CVT
ماشین هایی که دارای گیربکس اتوماتیک CVT هستند شامل:
X50،X60،تیگو5،ام وی امX33،نیسان جوک،نیسان مورانو،نیسان تیارا.
فرق گیربکس اتوماتیک CVT با گیربکس اتوماتیک:
هر دنده گیربکس اتوماتیک جداگانه کلاج و صفحه پلیت دارد.
ولی گیربکسCVT صفحه پلیت ندارد و توسط زنجیر کار میکند.
و یکی از تفاوتهای آن این است که موقع دنده عوض کردن ماشین یک تقه کوچک میزند که قابل تشخیص است.ولی گیربکس CVT هیچ صدایی موقع عوض شدن دنده ندارد.
گیربکس CVTیا تک دنده که به فارسی ترجمه شده:گیربکس متغیر پیوسته.
این گیربکس چطور کار میکند؟
گیربکس سی وی تی مثل دنده های دوچرخه کار میکند.
توی دوچرخه وقتی زنجیر میوفته روی دنده بزرگتر،دور میاد پایین و زور کمتری میخواد و همینطور هم برعکس اگر زنجیر بیوفته روی دنده کوچکتر زور بیشتری میخواد اما دورش میره بالاتر.این گیربکس هم همینطوری کار میکنه ولی به جای زنجیر یک تسمه فلزی قرار دارد که دو تا پولی رو میچرخونه.تعویض دنده گیربکس به این صورته که هر چی سرعت میره بالاتر قرقره کوچکتر بزرگ میشه و قرقره بزرگتر کوچیک میشه و همینطور بدون اینکه دنده ای عوض بشه دور ماشین میره بالاتر .
این گیربکس باعث میشه ماشین کم زور و مصرف کمتری هم داشته باشه.
امروزه بیشتر ماشینهای معمولی با این گیربکس هستند مثل انواع نیسان،تویوتا،هیوندا،شولورت،بعضی از فوردهاو...
یکی از حسنهای این گیربکس اینه که هم سبکتره هم ارزونتر و هم مصرف ماشین رو میاره پایین.
انواع گیربکس اتوماتیک:
1:CVT
2:DCT
3:AMT
4:AT
5:DSG
6:تیپ تورونیک